Авто з європейськими номерами на розбирання — чи вигідно це?

Авто з європейськими номерами на розбирання — чи вигідно це?

Тема європейських автомобільних номерів на території нашої держави нерозривно пов'язана з підпільними майстернями, де пошкоджені автомобілі розбираються на запчастини. Існує маса домислів та історій про те, що машину з єврономерами, що потрапила в ДТП, набагато простіше здати на розбирання в підпільний гараж, і за виручені кошти придбати нове авто, ніж пройти процедуру продовження реєстрації. Насправді це, частково, правда, але тільки в деякій мірі. Журналістам стало відомо, яким чином майстерні працюють з «європейцями».

Варто почати з того, що здача в автомайстерню автомобіля з європейськими номерами має низку особливостей, які важливо розуміти. Згідно з експертними даними, у випадках, коли громадянин України не є фактично офіційним власником, здача машини на розбирання класифікується як порушення закону.

За словами автомобільного експерта Ігоря Філіппова, автомобіль, що заїжджає в Україну, обов'язково повинен покинути її межі через 10 днів або отримати реєстрацію (тимчасову або постійну). Останнім часом почастішали випадки, при яких автомобіль не знімається з тимчасового обліку і числиться на третій особі. Тому з часом у людини, яка провозила автомобіль через кордон, запитають про «долю» транспортного засобу. Безумовно, законодавчо передбачена можливість утилізації й іноземного автомобіля, який потрапив в ДТП, проте ця процедура не така проста й швидка.

Незважаючи на те, що багато законів не дотримуються на 100%, певних правил дотримуються навіть представники тіньового ринку, які спеціалізуються на розбиранні битих авто. Так, наприклад, перед тим як взяти машину на розбирання, дані про неї повністю перевіряються за власними базами даних і джерелами серед представників влади (поліції, митниці). Вкрай важливо, щоб авто не значилося в угоні й мало чисту історію.

Така перебірливість продиктована ще й тим, що пропозиція сучасного вітчизняного ринку істотно перевищує наявний попит. Саме тому, якщо автомобіліст бажає здати своє авто на розбирання, але при цьому не він його провозив через кордон, то розраховувати йому на повну вартість не варто. Співробітник однієї з розборок дав чітко зрозуміти, що будь-яка подібна дія — це ризик наштовхнутися на автомобіль в угоні. Ніхто й ніколи не погодиться це робити, особливо при постійному контролі з боку поліції.

Що потрібно, щоб правильно здати автомобіль на європейських номерах?

У разі якщо рішення здати подібний автомобіль під розбирання вже остаточно прийнято, при собі слід мати довіреність від іноземця, який ввозив транспортний засіб, і техпаспорт. При будь-яких обставинах документи повинні бути в повному порядку, реєстрація повинна бути дійсною, а перевірочні номера — не мати слідів втручання. Слід зазначити, що після розбирання автомобіля номера й надані документи повертаються власнику.

Показово, що реєстрація найбільш важлива для працівників подібних майстерень. Подібний страх зрозумілий, оскільки виявлення автомобіля з простроченою реєстрацією обов'язково тягне до обов'язкового погашення всіх наявних заборгованостей. У зв'язку з цим «європейців» без реєстрації беруть вкрай рідко і з величезними ризиками. Здавати машину краще тоді, коли залишається мінімум 3–4 дня реєстрації.

Чи справді це вигідно?

Від самого початку варто розуміти, що розбирачі купують нерозмитнені автомобілі практично за безцінь, особливо якщо порівнювати з вартістю машин з українськими документами. Так, наприклад, майстерні пропонують за VW Golf 4 не більше $400, за Renault Megane — до $350, максимальна ціна за Audi A6 рідко досягає $500, а Mercedes W220 оцінюють тільки в $1500.. Не секрет, що ці ж автомобілі з українськими номерами коштують в рази більше. Виходить, розбирати авто і продавати запчастини самостійно найвигідніше.

Сергій Креймер, який обіймає посаду глави Association of Troubleshooters, поділився з журналістами досвідом свого друга. Він напередодні Нового року здав під розбирання свою Audi A8 2002 року випуску (2,5 TDI) всього за $1500. Але й це можна вважати успіхом, оскільки в інших майстернях йому не пропонували більше $1000.. І це при тому, що автомобіль був у відмінному стані, з хорошою гумою і діючою тимчасовою реєстрацією. Вивозити назад в Литву не було сенсу, а самостійно знайти покупця він не зміг. В результаті автомобіль довелося зняти з обліку, а для легалізації здачі — привести з собою людину, яка провозила авто через кордон. Якби не було поспіху, машину можна було б розібрати й продати самому майже за $5000.

Фахівцям майстерень набагато важливіший стан комплектуючих, ходової, дверей та крил. Якщо на розбирання відправляється дорога машина, то до салону також висуваються особливі вимоги, оскільки його деталі теж ідуть на продаж. На рідкісних автомобілях дорого коштує навіть скло, але в окремих випадках легше придбати китайський аналог. Якщо ж за таким склом звернутись до розбирачів, потрібно бути готовим викласти велику суму.

Терміново потрібні невеликі суми на невідкладні цілі? Звертайтесь по допомогу до «КЛТ КРЕДИТ». Тут цінують кожного клієнта і піклуються, перш за все, про його благополуччя.

За матеріалами Finance.UA

Отримати гроші