Чи зможуть українці сподіватись на недорогі авіаквитки цього літа?

Чи зможуть українці сподіватись на недорогі авіаквитки цього літа?

     Літо — гаряча пора для авіаперевізників. Традиційно в цей час року кількість проданих квитків значно збільшується. Вітчизняні та зарубіжні авіакомпанії готуються приймати відпускників, розширюють географію маршрутів і сподіваються отримати заслужений прибуток. Вже оголошено про появу нових рейсів зі столичних і регіональних аеропортів, деякі з яких будуть регулярними, а решта — чартерними на час літнього сезону.

     Чи справді в країні очікується пік кількості авіаперельотів? Деякі експерти стверджують, що особливих надій на це немає. Чимало із заявлених нових маршрутів насправді виявляються старими, прикритими через військові дії на сході України та загальний спад економіки в 2014–15 роках. Деякі компанії просто підвищують кількість рейсів по уже існуючих напрямках.

     Згідно зі статистичними даними, лідером авіаперевезень в минулому році стала компанія «МАУ», літаки якої обслуговують понад 5 млн пасажирів. Для порівняння: послугами компанії Bravo Airways можуть скористатися всього декілька десятків тисяч пасажирів. Авіакомпанія YanAir в цьому році відкриває нові рейси в Тель-Авів, Батумі та Тбілісі, але також може розраховувати лише на 2–3 тисячі пасажирів.

     Якщо детально розглянути ринок зарубіжних авіаперевізників, то виявиться, що жодна нова велика компанія так і не відкрила нові рейси в Україну, а ті, хто уже співпрацює з нами, наразі не збираються відкривати дочірні компанії. Цілком можливо, що підписання безвізового режиму з ЄС стане початком процесу розширення кількості рейсів. Наприклад, Wizz Air готова відкрити декілька рейсів із Харкова та Одеси для перельотів в Польщу та Німеччину, іспанська компанія Vueling може додати маршрут Львів — Барселона, іспанський лоукостер Volotea має можливість забезпечення перельотів із України в Італію. Декілька угорських компаній готові відкрити нові маршрути уже цього літа.

     Однак радіти підвищенню обсягу перевезень занадто рано, вважають деякі транспортні експерти. У минулому році значну частину пасажирів становили туристи, які купляли тури в Єгипет та Туреччину за дуже низькими цінами. Нагадаємо, через загострення відносин Росії з цими країнами російські туристи перестали відвідувати турецькі та єгипетські курорти. Турецький уряд почав активно виділяти дотації на туристичний бізнес, щоб компенсувати брак відпочиваючих. Це дозволило максимально знизити ціни на путівки, чим і користувалися українські туристи.

     Але в цьому році Росія зняла заборону на відвідування Туреччини, у зв'язку з чим ціни піднялись до колишнього рівня, значить, і кількість українських громадян, які бажають приїхати в цю країну, значно зменшиться. Та ж ситуація склалась і з Єгиптом — якщо уряд Росії вирішить відновити авіаперевезення в цьому напрямку, ціни на путівки знову виростуть, і не всі українці зможуть оплатити такий відпочинок.

     Правда, безвізовий режим з європейськими країнами відкриє для наших туристів нові місця для літнього відпочинку. Тому неминучим буде зниження пасажиропотоку в Ларнаку, Анталію, Даламан чи в Туніс, і деяке його збільшення в західному напрямку.

     З огляду на вищевикладену інформацію, можна припустити, що в цілому обсяг пасажирських авіаперевезень навряд чи зміниться в більшу сторону. Навіть можливість безвізового перетину європейських кордонів не зможе покращити ситуацію. Зниження доходів населення не надто сприяє поїздкам в далекі країни, тому навіть ті, хто в 2013 році міг собі дозволити відпочинок в Іспанії або тур по Німеччині, в 2017-му році не зможуть цього зробити. А невеликий приріст пасажиропотоку в 5-7% можливий через транзитні польоти, які здійснює МАУ.

Європейські канікули

     Скасування віз само по собі не може стати стимулом для збільшення кількості бажаючих подорожувати по Європі. Тільки з ростом добробуту наших громадян можна очікувати на підвищення обсягів пасажирських авіаперевезень, а на сьогоднішній день фінансовими можливостями для закордонних подорожей володіє не більше 4–5% населення країни. До того ж, далеко не всі українці отримали біометричні паспорти, які необхідні для безвізового перетину кордону з ЄС.

     Хоча експерти й прогнозують початковий сплеск попиту на квитки в Європу, він досить швидко піде на спад. В першу чергу в Європу полетять ті, хто не зміг отримати Шенгенську візу. Але навіть вони не зможуть літати занадто часто.

     Розглянемо такий приклад. Сім'я із трьох осіб повинна буде витратити не менше €350 на тижневе перебування в готелі. До цієї суми потрібно додати близько € 50 на одну людину в день на харчування, екскурсії, переміщення по місту або країні. Варто зауважити, що без цих грошей в'їзд на територію країн Європейського Союзу заборонений. Найдешевші квитки на лоукост при заздалегідь оформленій покупці обійдуться в суму близько 50 євро на людину. Тобто мінімально на тиждень перебування в будь-якій європейській країні доведеться заплатити більше півтори тисячі євро, що становить більше 30 тис. грн. З огляду на те, що середня заробітна плата в Україні не перевищує 6700 грн, стає зрозумілим, що ніяких особливих змін у кількості авіапасажирів на європейські напрямки не передбачається.

     Більшість українців розцінює безвізовий режим як можливість нелегальної міграції в європейські країни з метою заробітку. Але ця категорія «туристів» віддає перевагу виїжджати із країни на автобусах, а не на літаках, що можна пояснити різницею цін на послуги цих транспортних засобів. Дійсно, в середньому «заробітчани» отримують близько 1000 євро на місяць, і віддавати кровно зароблені кошти на дорогі авіаквитки не бажають.

     Деякі експерти посилаються на досвід сусідніх країн, які вже отримали безвіз. Наприклад, у Молдові зафіксовано приріст попиту на авіаперельоти в 20%.

Чому квитки на літак такі дорогі?

     Вартість квитка формується не тільки виходячи із дальності польоту, а значною мірою залежить від цінової політики авіакомпаній, яка, у свою чергу, визначається законами ринку. Українська компанія МАУ, наприклад, з готовністю знижує ціни на рейс Київ — Вільнюс, який з боку Литви обслуговує компанія Wizz Air. У той же час на маршруті Київ — Амстердам МАУ утримує ціни на квитки на тому ж високому рівні, що і голландська компанія KLM, хоча ніяких об'єктивних передумов для цього немає.

     Якщо проаналізувати середньоєвропейські ціни, можна помітити деяке зниження вартості авіаквитків, що пов'язано з подальшим розвитком компаній-лоукостерів і жорстокою конкуренцією між перевізниками. Можна виділити такі лоукостери як Wizz Air, EasyJet, Norwegian Air, Ryanair, котрі за останній час наростили свій флот і впевнено витісняють великі авіакомпанії, пропонуючи якісні послуги за помірну ціну.

Чи знизяться ціни для українців?

     В Україні необхідність зниження вартості квитків викликана не стільки конкуренцією, скільки зниженням рівня доходу населення. Авіакомпаніям потрібні пасажири, без яких, як відомо, неможливо отримати прибуток.

     Але на сьогоднішній день ціни й так досягли свого рекордного мінімуму, в зв’язку з чим подальше їх зниження призведе до втрати рентабельності авіаперевезень. Звичайно, ціни чимало залежать від курсових коливань гривні, але сподіватись на їх значне зниження не варто.

     Однак деякі експерти впевнені, що з приходом на український ринок ірландського лоукостера Ryanair ситуація може кардинально змінитись.

Ryanair й МАУ — хто переможе?

     Лоукостер Ryanair збирався в жовтні-листопаді цього року відкрити 15 польотів, сполучних між Україною та європейськими країнами. Компанія планує перевозити пасажирів із Києва в англійські міста Лондон (5 польотів) і Манчестер (3 рейси), в шведський Стокгольм (4 рейси) і голландський Ейндховен (3 рейси). Окрім того, ірландський лоукостер збирається відкрити рейси зі Львова до столиці Угорщини Будапешт, в Німеччину (Берлін і Меммінген) та в польські міста Краків і Вроцлав.

     Однак скористатися послугами цього перевізника можна буде й раніше. Компанія оголосила про відкриття рейсів Київ — Лондон, Київ — Манчестер і Львів — Берлін вже у вересні.

     Втім МАУ не збирається здавати своїх позицій. З квітня Державіаслужба видала ліцензію найбільшому українському авіаперевізнику на здійснення перельотів за маршрутами Київ — Ейндховен і Київ — Манчестер. Якщо раніше літаки МАУ при перельотах в Стокгольм використовували найбільший шведський аеропорт «Арланда», то тепер посадка буде відбуватись в аеропорту «Скавста», тобто там, куди планували приземлятись літаки Ryanair. Перельоти за цими маршрутами почалися з 1 травня.

     Очікується початок жорсткої та безкомпромісної цінової війни за прибуток та прихильність пасажирів. Ryanair готовий запропонувати промо-тарифи від 25 євро, на що МАУ планує відповісти безпрецедентним зниженням вартості квитків. За наявною інформацією, МАУ поспішає реалізувати 500 квитків за рекордно низькою ціною в 5 євро.

     Навіщо це потрібно МАУ? Відповідей тут декілька. Перш за все, чимало аеропортів надають авіакомпаніям тривалі знижки на обслуговування при відкритті нових маршрутів. Зайнявши рейси із Києва в Ейндховен і Манчестер першим, МАУ унеможливив отримання таких знижок для Ryanair. Інша причина: зміна аеропортів у Великобританії, Швеції та Нідерландах на більш дешеві відкриває нові можливості для зниження цін. А зміна пункту приземлення «Арланда» на аеропорт «Скавста» дозволила МАУ припинити обслуговування авіакомпанії Scandinavian Airlines, якій вони підвозили українських пасажирів.

Чим відповість Ryanair?

     Лоукостер Ryanair — одна із компаній, які найбільш швидко розвиваються і яким стає «тісно» в межах Європи. Щороку флот компанії збільшується на 40–50 літаків, а загальна кількість транспортованих пасажирів досягає 12–15 мільйонів осіб. Не надто відстають від Ryanair й інші лоукостери, такі як Wizz Air або Norwegian Air. Бюджетні перевізники змушені змінювати свою стратегію, переорієнтувавшись на країни Східної Європи та, зокрема, на український ринок авіасполучень.

     Хорошим прикладом для Ryanair стала компанія Wizz Air, яка досить впевнено почуває себе в українському небі. Помітивши нові шляхи розвитку, Ryanair також наважилась на завоювання пасажирів у цьому регіоні. Якщо в Західній Європі вичерпані шляху для розвитку свого бізнесу, то Східна Європа відкриває нові перспективи й може стати хорошим трампліном для завоювання цього сегменту ринку.

     Не найкраща кредитна історія, відсутність офіційної роботи, неможливість підтвердити рівень своїх доходів не дають Вам можливості отримати кредит у банку на нові подорожі? Не засмучуйтесь — будь-які фінансові труднощі допоможе вирішити компанія «КЛТ КРЕДИТ». Тисячі наших клієнтів вже скористались унікальною можливістю отримати екстрену допомогу в найпотрібніший момент. Дозвольте собі витрачати гроші на задоволення особистих потреб, а кредитна організація «КЛТ КРЕДИТ» подбає про те, щоб фінансові кошти були доступні Вам буквально через декілька хвилин після подачі заявки. У нашій компанії Вас чекають низькі відсотки, вигідні акції, оперативне обслуговування та сервіс екстра-класу. Наші кредити онлайн дозволять отримати безперешкодний доступ до фінансового достатку.

За матеріалами Finance.UA

Отримати гроші