Хто такі українські «бляхарі», і за що їм загрожують багатотисячні штрафи?

Хто такі українські «бляхарі», і за що їм загрожують багатотисячні штрафи?

Українські водії з єврономерами оскаржують штрафи від держави розміром у декілька тисяч, а іноді і в декілька сотень тисяч гривень. Не так давно головний адміністративний суд країни оштрафував українця на чотириста двадцять тисяч гривень.

Ніхто ще точно не підрахував, скільки саме машин з єврономерами їздять по українських дорогах (про такі транспортні засоби в народі кажуть: «на бляхах»). Хтось стверджує, що в Україні всього 300 000 незареєстрованих авто, інші ж називають набагато більші цифри, що досягають одного з половиною мільйона нелегальних машин.

Даним питанням зацікавилися не лише прості українці та державні виконавчі органи. Цими подіями також обурені перші особи країни. Президент Петро Порошенко ще в травні поточного року офіційно заявив, що ліквідує всілякі лазівки, через які злочинці ввозять у країну машини із закордонною реєстрацією.

Володимир Гройсман, прем'єр-міністр України, не був настільки радикальним у своїх заявах, як президент. Прем'єр обмежився коментарем про те, що ситуація з єврономерами вкрай неоднозначна. На його думку, необхідно вести діалоги, шукати зважені рішення та бути максимально обережними в своїх рішучих діях.

Незважаючи на всі коментарі політиків, ситуація залишається невирішеною. Невже виходом із ситуації стануть масові штрафи?

Схеми нелегального ввезення автомобілів: що загрожує порушникам закону?

Чимало українців, які знають, що в країні активно розвивається кампанія проти незареєстрованих авто, все одно наважуються купляти машини напівзаконним чином. Серед усіх спритних «схем» придбання автомобіля без сплати податків виокремлюються дві основні.

Перша схема набрала найбільшу популярність, оскільки є найпростішою та доступною. Авто ввозиться в країну в транзитному режимі, а потім залишається тут практично назавжди, порушуючи всі допустимі законом терміни.

Так, наприклад, в Литві існує фіктивна фірма, на яку українець оформляє автомобіль. Після цього компанія не продає, а «передає» українцю право на користування ТЗ на п'ятдесят років. Таким чином, ніхто зі сторін не платить податки за оформлення угоди купівлі-продажу.

Транзитна машина за законом може перебувати в країні не довше п'яти-десяти днів. Прострочивши вказаний термін, водій отримає штраф, відразу ж як тільки з'явиться на кордоні. Розмір грошового стягнення становить вісім з половиною тисяч гривень. Проте в межах самої країни, на її дорогах, за порушниками ніхто не ганяється зі штрафами.

Друга схема: українці їздять на єврономерах, які належать нібито їхнім друзям-іноземцям. Отже, житель Євросоюзу приїжджає на своєму автомобілі в Україну, а потім оформляє довіреність на українського «друга». За фактом відбувається продаж авто, адже українець платить за машину заздалегідь обумовлену суму. Але за документами відбувається лише передача ТЗ громадянинові України в тимчасове користування.

Така процедура вважається цілком законною, але її недолік полягає в тому, що після закінчення одного року українцеві необхідно вивезти машину назад на її «історичну батьківщину», тобто в країну, в якій вона зареєстрована. Після цього можна знову повернути машину в Україну та продовжувати користуватися нею тут протягом одного року.

Незважаючи на існування як мінімум цих двох схем незаконного ввезення автомобілів в Україну, в ДФС вважають, що ніяких лазівок для користування іноземними машинами без сплати податків не існує.

Навіть якщо українцеві й вдалося якийсь час незаконно проїздити на єврономерах, це не означає, що його дії залишаться безкарними. За навмисне уникнення виплати податків українських громадян штрафують. Розмір «покарання» — триста відсотків від суми, яку вони не стали платити в бюджет держави.

Фіскальна служба роз'яснює: якщо українець купить машину з двигуном об'ємом в один і шість літрів бензину, під час митного оформлення йому доведеться сплатити близько 150–200 тисяч гривень. Якщо ж водій вирішить не сплачувати податки, йому доведеться виплатити штраф у розмірі 450–600 тисяч гривень.

Український суд не допускає поблажок!

17-го травня 2017-го року вітчизняним Вищим адміністративним судом вперше був виписаний штраф у чотириста двадцять тисяч гривень українському громадянинові, який незаконно керував машиною без реєстрації. Крім призначення штрафу, суд конфіскував автомобіль злочинця.

Як стало відомо, підсудний їздив на Форді Торнео за дорученням, яке на нього оформив азербайджанець. Автомобіль пригнали в Україну для тимчасового перебування в країні (строком на один рік). Після закінчення року виявилося, що автомобіль все ще в Україні й знаходиться в розпорядженні нашого співвітчизника.

Рішення Верховного суду було, прямо кажучи, сенсаційним. Після цього у багатьох виникло питання: чи будуть подібні рішення прийматися в подальшому, і чи матимуть вони масовий характер?

Олег Ярошевич входить в число керівників «Авто Євро Силою» — вітчизняною громадською організацією, що набирає популярність. Дізнавшись про сенсаційне рішення суду, активіст відразу ж записав власне відеозвернення, в якому закликав усіх водіїв машин без реєстрації бути максимально обережними. Олег вважає, що історія зі штрафом — це вкрай неприємний прецедент, але водій дійсно винен в тому, що відбулося.

Олександр Чернявський, ще один представник вищевказаної активістської громадської організації, пояснює: українець винен, тому що протягом року не спромігся переправити машину «на батьківщину» за допомогою іноземця. Більш того, громадянин наважився на неймовірно необдуманий вчинок і поміняв іноземні номери на вітчизняні. Всі ці грубі порушення призвели до такої високої суми штрафу, яка є цілком обґрунтованою.

Також Чернявський вважає, що після такого рішення суду недобросовісні поліцейські будуть частіше вимагати в порушників закону хабара. Куди простіше й дешевше дати грошей окремо взятому працівникові, ніж виплачувати державі 420 тисяч гривень штрафу.

Олег Назаренко, директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів, з думкою Чернявського згоден. Назаренко вважає, що дії податкової цілком обґрунтовані, і немає ніякого приводу сумніватися в їхній справедливості. Машина була ввезена в країну нерезидентом, а пересувався на ній резидент — такі дії абсолютно незаконні.

Шляхи вирішення проблеми: чому не діє Верховна Рада?

Назаренко вважає, що карати слід не українських громадян, а творців злочинних схем, фірм, які нахабно обманюють своїх клієнтів. Адже чимало вітчизняних покупців вважають, що підписуються під цілком легальною угодою. Насправді ж факт передачі грошових коштів не фіксується в офіційних документах. Українцеві вручають лише довіреність на автомобіль.

У більшості випадків іноземне авто належить якійсь організації, розташованій, наприклад, у Литві. Саме в цьому й полягає головна проблема придбання автомобіля із закордонною реєстрацією. Щоб вітчизняний громадянин зміг оформити всі документи на купівлю, йому доведеться відправитися в Литву для засвідчення договору купівлі-продажу. А це означає, що литовській фірмі теж потрібно буде платити податки за угоду в бюджет своєї країни.

Цим фірмам невигідно проводити легітимні угоди, тому навіть якщо в українському законодавстві й з'являться які-небудь зміни з цього приводу, ситуація з незаконним продажем авто через кордон не вирішиться. Швидше за все, фіктивні фірми просто припинять своє існування.

Максим Лазарєв, український адвокат, дає пораду тим, хто їздить на єврономерах. Українське законодавство допускає використання українцями авто з іноземними номерами. Тому водієві не варто панікувати, якщо його зупинила поліція. В такому випадку необхідно роз'яснити поліцейському, що на машину є довіреність, і що він користується ТЗ на законних підставах.

Назаренко додає, що шляхом вирішення проблеми з «євротачками» може стати зниження податків на імпорт.

У березні минулого року у Верховній Раді вже розглядався законопроект, спрямований на вирішення ситуації з нелегальними схемами купівлі-продажу імпортних авто. Профільний комітет парламенту відхилив акт (який, до речі, був ініційований 95 депутатами). На думку комітету, законопроект обмежував права громадян, які вже сплатили податки на придбання імпортного автомобіля.

Депутати обіцяли почати роботу над іншим документом, покликаним амністувати тимчасово ввезені машини. Але поки що ніхто не наважився перейти від порожніх обіцянок до конкретних дій.

Компанія «КЛТ КРЕДИТ» не обіцяє, а робить! Миттєві позики до 10 000 грн видаються протягом 15 хвилин після подачі запиту. Для оформлення угоди не потрібні стопи документів, достатньо лише паспорту й коду ІПН. Заявки на співпрацю приймаються цілодобово.

За матеріалами Finance.UA

Отримати гроші