Легалізація «євротачок»: нові варіанти вирішення проблеми

Легалізація «євротачок»: нові варіанти вирішення проблеми

«Євробляхи» в Україні, на думку Володимира Гройсмана, найближчим часом повинні бути легалізовані, і здійснити це можна виключно шляхом стягування з їхніх власників мита в повному обсязі.

Яким чином це рішення Гройсмана втілиться в життя — наразі невідомо. Можливо, найближчим часом в країні буде оголошено про перегляд ставок, що ввозяться, проте вже зараз можна з упевненістю сказати, що Кабмін налаштований діяти рішуче.

Не так давно Гройсман згадав, що вирішити питання з нерозмитненими автомобілями допоможе спеціальний закон, розроблений представниками Верховної Ради, але не уточнив, який саме.

Після цієї заяви журналісти перевірили сайт Верховної Ради на предмет недавно заявлених на розгляд законопроектів (з початку поточного року) і не змогли виявити серед них закон, який міг бути теоретично пов'язаним із питанням розмитнення автомобілів з єврономерами.

Очевидно, державний діяч мав на увазі законопроект, відправлений на розгляд депутатами восени минулого року. Свого часу цей документ викликав абсолютно різні відгуки у депутатів, аналітиків і простих українців.

Про що ж був цей законопроект? Документ дозволив реєструвати автомобілі з іноземними номерами в країні як «свої», тобто власникові такого авто навіть не потрібно було б міняти номери. З першого погляду схема «купив за кордоном — в'їхав на територію своєї країни — розмитнив і зареєстрував автомобіль» досить проста, однак перше враження, як відомо, буває оманливим. Насправді механізм проходження цієї процедури досить складний, і практично у всіх власників «євроблях» можуть виникнути серйозні проблеми з його проходженням.

Перша проблема — поставити ТЗ на облік в Україні повинен іноземець, на чиє ім'я відбувається ввезення автомобіля в країну. Більш того, громадянину іншої держави в обов'язковому порядку знадобиться отримання спеціального дозволу на тимчасове проживання в Україні (довше трьох місяців). Для цього потрібно пройти реєстрацію у відповідних органах.

У комітеті Верховної Ради, відповідальному за податкову й митну політику, ідею прем'єр-міністра вирішили на даний момент залишити без коментарів. Тут вважають, що у випадку з «євробляхами» необхідно використовувати інший принцип дій, а саме — той, який свого часу вибрав уряд Молдавії.

Кабінет міністрів не налаштований на компроміси

Нардеп Ніна Южаніна вважає, що гідним варіантом виходу з глухого кута з єврономерами є пільгова ставка акцизу для розмитнення. Саме так свого часу вчинили у Молдавії.

Найближчим часом політик планує зустріч із представниками «Авто Євро Сили», на якій буде активно обговорюватися питання запозичення досвіду сусідньої держави. Активісти розповідають, що дійсно зустрічалися з Южаніною з цього приводу і отримали від держдіяча варіант нового законопроекту для вивчення та коригування. На даний момент юристи обох сторін працюють над докладним аналізом вмісту цього документа.

У АЄС заявляють, що готові розпочати переговори із представниками Верховної Ради і мають намір йти на компроміс. Пропонований Южаніною сценарій розвитку подій — оптимальний варіант, який може бути цікавий і вигідний представникам влади та українським громадянам.

Однак Южаніна підкреслює, що у молдавському сценарії подій було допущено чимало серйозних недоліків, внаслідок чого безліч автомобілів із єврономерами так і не були поставлені на облік. Частина з них була просто вивезена з країни, інша частина — розібрана на запчастини. У зв'язку з цим для вирішення проблеми з «євробляхами» слід провести ще багато роботи, тому що чимало дій з легалізації ТЗ у сусідній державі апріорі не можуть бути застосовані в Україні.

Журналістам стало відомо, що обговорення ведеться про зниження ставки за розмитнення, в порівнянні з тарифом, що діє на даний момент, до 20%. Таким чином, якщо зараз водієві необхідно заплатити за реєстрацію свого автомобіля, наприклад, $100, то після доопрацювання і набуття чинності нового законопроекту ця сума зменшиться до $20. Різниця досить істотна.

Також в АЄС додають: ввозити в країну «карбюраторний мотлох» немає необхідності. Активістів влаштує стандарт Євро-3 (дозвіл на ввезення автомобілів з інжекторними двигунами, або двигунами, що відповідають нормі Євро-3). Таким чином, реєструвати в країні можна було б автомобілі, випущені з 1998 року.

Але навіть з цієї заяви стає зрозумілим одне: пропозиція Южаніної набагато демократичніша, ніж той варіант розвитку подій, який пропонує Гройсман. Мабуть, Кабмін шукає шляхи пошуку компромісу з власниками нерозмитнених автомобілів.

Фінансові експерти заявляють, що політики повинні прийти до консенсусу, інакше проблема з легалізацією автомобілів так і залишиться невирішеною, а додатково до неї почнуться протести з боку власників «євротачок».

Придбали автомобіль і тепер «на мілині»? Можливо, Ви зазнаєте фінансових труднощів з якоїсь іншої причини? «КЛТ КРЕДИТ» — онлайн-кредитор, який готовий видати гроші через Інтернет практично кожному. Оформлення угоди займе не більше 15 хвилин.

За матеріалами Finance.UA

Отримати гроші