Водії платитимуть за мірники на українських АЗС

Водії платитимуть за мірники на українських АЗС

Останнім часом в урядових кулуарах витала одна ідея, яка не давала спати не тільки депутатам і міністрам, а й простим українським водіям. Законодавці планували змусити українських водіїв платити за мірники палива. І ось нарешті — кабінет міністрів прийняв це доленосне рішення, тобто успішно затвердив так званий Порядок ведення Єдиного державного реєстру лічильників (рівнемірів і витратомірів) в резервуарах з паливом для підприємств, які виробляють та обробляють пальне. Вся інформація стосовно обліку та витрачання палива буде передаватися до вищих інстанцій.

Кому й навіщо знадобилася автоматизація резервуарів?

Безперечно, представники виконавчої влади переслідували тільки благі цілі — скоротити тіньовий обіг пального та створити умови для справедливої конкуренції на ринку. Ось тільки економічні наслідки в даному випадку будуть далекосяжними. Абсолютно всі експерти пророкують швидке підвищення цін на паливо. Першими удар на себе візьмуть споживачі скрапленого газу, в той же час заправники ще мають можливість якось згладити негативний ефект від прийнятого рішення.

Так, протягом усього 2018 року на нафтобазах з об'ємом від однієї до 20 тисяч кубометрів палива повинна бути проведена установка пристроїв для автоматичного введення даних про кількість палива і його витрачання з кожного резервуара. Нафтобазам з об'ємом понад 20000 м3 на цю процедуру дається тільки півроку — часу у них залишається до 30 червня 2018 року. Найлегше керівникам нафтобаз з об'ємом менше тисячі кубометрів — на переобладнання їм дається півтора року (термін визначений до червня 2019 року).

Найважче прийдеться розпорядникам газових сховищ. Фахівці стверджують, що в переобладнання одного резервуара доведеться вкласти в середньому 80 тисяч гривень. Суть переобладнання полягає в дегазації резервуара, замовленні проекту по переобладнанню, проведенні зварювальних робіт. Додатково потрібно буде витратитися на придбання нового ПО та обслуговування ємності. А витрачатися доведеться операторам ринку. Тільки всі витрати не будуть здійснюватися з кишень керівників цих самих операторів, а покладатися на споживачів за рахунок підвищення цін на газ і бензин.

Технічні дані приладів обліку наразі невідомі. Немає даних і про те, якими по точності повинні бути рівнеміри. У більшості випадків це будуть поплавкові рівнеміри, які будуть вимірювати обсяг газу в відсотковому співвідношенні. Багато хто знає на своєму досвіді, що цим пристроям притаманна висока похибка. В принципі, для працівників податкової інспекції похибка в декілька відсотків не має значення, а ось для тих, хто занепокоєний установкою цих рівнемірів і передачею даних, ця похибка виливається у витрати, що вимірюються в десятках тисяч гривень. Саме так стверджує голова «УкрАвтономГаз» Андрій Дорофєєв.

А чи варта справа заходу?

Протягом 2018–2019 рр. система буде діяти в тестовому режимі, так що збоїв і нестиковок, які бухгалтери будуть поминати незлим тихим словом, буде більш ніж достатньо. Про штрафи наразі мова не йде, але санкції за недотримання рішення Кабміну очікувати варто. Новина хороша: санкції якщо і будуть вводитися, то не раніше 2019 року.

Чи допоможе це нововведення — автоматизація нафтобаз у боротьбі з тіньовим оборотом? За словами експертів, нині облік пального ведеться через касу автозаправних станцій, тобто нема нічого, що завадило б заправникам, які мають хороший запас палива, ігнорувати монтаж витратомірів. Чимало прогнозистів дотримуються версії щодо погіршення ситуації, тобто розрив між легальними і нелегальними доходами заправників лише збільшиться.

Кому від цієї ситуації найгірше, так це водіям, які заправляються на ГЗС і контейнерних заправках. За словами все того ж пана Дорофєєва, до 2019 року цим підприємствам доведеться покинути ринки, оскільки вони просто не впораються з виниклим фінансовим навантаженням. Повна автоматизація системи контролю палива в нафтових і газових резервуарах буде можлива тільки в 2020-х роках. Тільки тоді держава візьме гору над тіньовим ринком нафтопродуктів. До тих же пір автомобілістам доведеться оплачувати витрати АЗС за адміністрування податків.

Бракує декілька тисяч гривень на особисті цілі? Звертайтеся до кредитної компанії «КЛТ КРЕДИТ» і не звітуйте про цілі витрати грошей. Прозорі умови й вигідні пропозиції при початковому зверненні (і не тільки) гарантуються.

За матеріалами Finance.UA

Отримати гроші