Як найдешевше купити іномарку б/у, і яке покарання чекає на порушників закону?

Як найдешевше купити іномарку б/у, і яке покарання чекає на порушників закону?

     У 90-ті роки практично половина вітчизняних водіїв пересіла на іномарки без реєстрації. Згодом ця тенденція пішла на спад, але деякі громадяни й до цих пір не поспішають переоформляти свої ТЗ (близько 600 тисяч українців).

     Щоб продати старий автомобіль, іноземець знімає його з обліку та продає фіктивній організації. Далі псевдо-співробітник цієї фірми оформляє папери для тимчасового ввезення ТЗ в Україну. Тут іноземець «продає» авто, при цьому папери про купівлю-продаж не оформляються, а значить, учасники угоди не витрачаються на оплату податків. Іноземець виписує своєму клієнтові довіреність на керування автомобілем. Документ дозволяє українцеві користуватися машиною в межах своєї країни протягом одного року. Як тільки термін дії документа закінчиться, машину потрібно буде повернути за кордон, а потім знову в'їхати в Україну й надалі користуватися нею протягом року.

     Найчастіше вітчизняні громадяни вважають за краще «купувати» польські та литовські машини, і лише тому, що вони дешевші. Всього за три-чотири тисячі євро (плюс оплата допомоги посередників у розмірі до 1 000 євро) українець може придбати іномарку з десятирічним «стажем» їзди.

     Машина без реєстрації створює проблеми для всіх учасників дорожнього руху. Єврономери вселяють в недобросовісних громадян віру у власну безкарність. Навіть порушивши ПДР, вони не отримують штраф, тому що не є власниками авто. З цієї ж причини складно придбати страховку на машину — в разі аварії водій на «євротачці» не зможе виплатити компенсацію іншому власникові ТЗ. Викрадену іномарку не шукатиме вітчизняна поліція, тому що заяви про викрадення приймаються тільки від законних власників автомобіля.

     Українське законодавство для псевдо-власників незареєстрованих авто передбачало покарання — штраф розміром у вісім з половиною тисяч гривень, який виплачувався раз на рік. Невиправним порушникам закону загрожувала стаття Митного кодексу. Покарання вимірювалося у величезному штрафі — триста відсотків від тієї суми, яку злочинець не сплатив за митні платежі. Дана стаття почала застосовуватися не так давно. Це пов'язано з іншим аспектом українського законодавства: законно провести через митницю та зареєструвати в Україні машину, випущену раніше 2010 року, неможливо.

     Описані штрафи були актуальними до того часу, поки українські суди не прийняли декілька майже доленосних рішень. Наприклад, навесні поточного року українець, який тривалий час незаконно використовував автомобіль з литовськими номерами, отримав обвинувальний вирок у суді. Азербайджанець ввіз у Україну машину нібито для тимчасового користування, а пізніше працівники митної служби виявили, що автомобіль знаходиться у розпорядженні українського громадянина. За це порушник (українець) отримав штраф розміром в 420 000 гривен. Водієві не вдалося оскаржити вирок суду. Чимало експертів вважають, що саме такі випадки стають прецедентами, на підставі яких свої вироки будуть виносити й інші суди.

     Чим більше українці дізнаватимуться про реальні випадки покарання «власників» закордонних ТЗ, тим рідше будуть вступати в змову з іноземними злочинцями. Але що робити тим, хто вже скористався послугами представників фіктивних фірм? Відповідь на це питання можуть дати тільки вітчизняні депутати, які розглядатимуть наявну проблему вже цієї осені.

     Олег Ярошевич створив організацію, що об'єднує всіх вітчизняних власників ТЗ з єврономерами. Олег повідомляє про стотисячну акцію, яка відбудеться шостого вересня. Головна мета заходу — показати всій Україні, що проблема з дорученнями на іноземні автомобілі торкнулася не тільки декількох осіб, про яких повідомляли в ЗМІ, а й водіїв з усієї країни.

     Ярошевич вважає, що на початку поточного року близько двох мільйонів вітчизняних громадян користувалися автомобілями без реєстрації. Акція повинна спонукати й надихнути чиновників до рішучих дій та розробки належного законодавства. Протестанти звинувачують українську владу у вкрай високих цінах на розмитнення машин, акцизи, мита ...

     Ярошевич підкреслює: зменшивши митні збори, українці зможуть створити власний конкурентоспроможний ринок ТЗ. Такий ринок буде складатися не з дешевої китайської техніки, яка не відповідає екологічним та іншим нормам безпеки, а з автомобілів європейської якості.

     Олег вважає, що політики та чиновники навмисно відкидають шляхи розумного виходу з ситуації, що склалася. За його інформацією, вже зараз готуються спецгрупи держпрацівників для вилову машин без реєстрації. Законопроекти з даного питання створюються, але не приймаються у Верховній Раді. Їх блокують власники автомобільного бізнесу, які платять за те, щоб розроблені нововведення залишалися без розгляду.

     Ярошевич дав декілька коментарів і по історії з українцем, якого оштрафували на 420 тисяч гривень. Активіст визнає провину порушника, але тільки частково. Численні порушення, звісно, повинні бути покарані. Але в Україні не можна легально оформити реєстрацію на авто, яке старше 2010 року. Як же експерти визначили, скільки саме митних платежів не було сплачено?

     Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів, вважає, що в Україні на нелегальних автомобілях їздить набагато менше водіїв, далеко не 2 мільйона. Олег каже: активісти можуть навмисно завищувати цифри, щоб підіграти власникам специфічного бізнесу з тимчасового ввезення авто через кордон. Чоловік вважає, що через подібні судові розгляди з настільки серйозними штрафами українці стануть менше користуватися нелегальними послугами фіктивних підприємств.

     У Олега є власний варіант вирішення проблеми. Частину тих іноземних авто, що вже є в країні, можна розмитнити. Назаренко підраховує: українці, які купують за кордоном практично нові автомобілі, істотно економлять гроші. Адже проходити розмитнення їм доведеться через рік, коли машина впаде в ціні й, відповідно, митні платежі стануть нижчими.

     Окрім злісних порушників, серед українців є й ті, хто наївно вірить: їздити на «євротачках» можна легально. Щоб знизити ціни й прирівняти їх до німецьких, потрібно розробити окрему систему оподаткування для СТО, зупинити поширення донорських автомобільних запчастин та активувати екологічний збір. Тільки після цього люди почнуть надавати перевагу новим автомобілям. А поки що ремонтувати старі авто в Україні дуже дешево, і в результаті люди не бояться купляти старі «євротачки».

     Оптимальним варіантом для українців стане повне скасування мит та акцизів як на нові, так і на б/у автомобілі, ввезені через кордон. Звісно, такий варіант не задовольнить посередників та організаторів незаконних схем ввезення машин. Мабуть, саме тому депутати не хочуть розглядати та приймати відповідні законопроекти.

     Витратили всі гроші на купівлю авто та влізли в борги? «КЛТ КРЕДИТ» видає миттєві позики протягом 15 хвилин! Для оформлення онлайн-угоди знадобиться мінімум документів (паспорт та код ІПН). На перший кредит знижка 50%!

За матеріалами Finance.UA

Отримати гроші