За продаж б/в речей тепер потрібно платити податок. Українці в обуренні

За продаж б/в речей тепер потрібно платити податок. Українці в обуренні

Продаж речей, що були у вжитку — угода, яка приносить прибуток. І пересічний українець тепер повинен платити податок на даний вид заробітку.

Олександр Охріменко, президент Українського аналітичного центру, повідомляє: під час розробки податкового кодексу доходи від продажу речей, що були у вжитку, врахували, і записали в категорію «інших доходів». Платити податок на даний вид прибутку потрібно було завжди. Теперішнє обурення викликане всього лише непоінформованістю громадян і підприємців.

Любий комісійний магазин, який офіційно зареєстрований у відповідних органах, є податковим агентом. Приймаючи речі в клієнтів, установа повинна вилучати з них військовий збір і податок на дохід. Всю інформацію про такі стягування керівництво магазину має відображати в офіційних звітах для податкової.

Юристи радять підприємцям уважніше вивчати пояснення від ДФС, яких за останній рік з'явилось чимало. Фахівці попереджають, що в даний час бізнес (навіть дрібні його представники) знаходиться під пильним наглядом податківців.

Віктор Мороз, представник адвокатського об'єднання «Suprema Lex», впевнений: така пильна увага з боку податкових служб до громадян і бізнесменів зумовлена дефіцитом, який на даний час відчуває український бюджет. Поповнювати скарбницю потрібно, а джерел для цього не вистачає.

Підприємці в напруженні: податківці «не дрімають»

Всі українські підприємці перебувають в напруженні. Будь-якої хвилини до них може завітати серйозна перевірка. Обстановка більш ніж напружена, і все це відбувається в умовах мораторію на перевірки бізнесу, який на даний момент діє в країні.

Податкові інспектори можуть організувати позаплановий візит з різних причин, серед яких:

• виявлення суперечностей та недоліків у фінансових документах підприємства;

• різні скарги з боку третіх осіб, які, як заявляють фахівці, можуть бути й фейковими.

Згідно з нормативною документацією, в будь-якому направленні на перевірку повинні бути вказані причини, предмет і терміни здійснення моніторингу.

Мороз попереджає, що податківці частенько нехтують такими вимогами закону. Віктор сам чув від знайомих про подібні випадки. Документацію оформляють поверхнево, не дотримуючись всіх вимог. Наприклад, у документі причиною візиту інспекторів можуть вказати «порушення податкового законодавства». У той же час відсутні роз'яснення про те, в яких конкретно порушеннях підозрюють підприємство.

Не дотримуються й терміни, які відведені на перевірку. Контролери звітів повинні працювати на підприємстві не більше 10 днів, а в дійсності вони розбираються зі справами набагато довше. Така поведінка податкової служби є протизаконною. Тим не менше, регламент перевірок продовжує порушуватися.

Позаплановий візит інспекторів не потребує завчасних попереджень. Тому підприємці, зокрема власники комісійних магазинів, повинні завжди тримати в порядку звітну документацію підприємства.

Магазин можуть серйозно покарати, якщо на його складі буде знайдений неоформлений товар, тобто без документа, в якому вказані паспортні дані колишнього власника, його ідентифікаційний код та інша інформація, що необхідна для нарахування податку.

Великі комісійні магазини, що знаходяться у великих містах, вже давно взяли на озброєння попередження юристів та інші поради експертів. У таких установах всі папери в порядку. Перелаштуватись на правильне оформлення квитанцій не можуть дрібні магазинчики в регіонах. Тут якщо й є якісь бланки, то найчастіше радянського зразка та заповнені просто зі слів клієнта. Звісно, тут ніхто не вимагає від громадян паспортних даних.

Найчастіше б/в речі приймаються й зовсім без документів. В такому випадку квитанція стає єдиною можливістю ідентифікувати людину. Але цієї інформації недостатньо для зняття податку. Теоретично людина, котра не заплатила податок, повинна відповідати за неправомірні дії по закону. Але чи реально на практиці відстежити всіх клієнтів комісіонок? — задається питанням Мороз.

Скоріш за все ДФС не зможе відшукати «злісних» неплатників податків. У такому випадку всі претензії обваляться на магазин. Саме такий принцип дії податкового права повинен стимулювати підприємців оформляти договори з клієнтами правильно. Коли всі магазини почнуть діяти відповідно до вимог податкової, процес прийому речей б/в буде трохи ускладненим. Адже, щоб продати в магазин якусь річ (навіть дуже дешеву, вартістю 10–20 грн), українцеві доведеться мати при собі паспорт і код.

Адвокат Юлія Семенчук не бачить в даній ситуації ніяких складнощів. Все просто — якщо підприємець не хоче мати проблем з податковою, він повинен правильно оформляти документацію на прийнятий товар (у разі комісіонки — договір на реалізацію майна).

Як обійти закон і залишити гроші в себе?

Вищеописані вимоги стосуються не тільки клієнтів і власників комісіонок. Під статтю податкового кодексу потрапляють і ломбарди. Людина повинна заплатити податок, якщо вона здала цінну річ в ломбард і не викупила заставу по закінченні терміну.

Варто зауважити, що дані установи вже давно знайшли спосіб уникнення сплати податків. Проданий товар вони оформляють як виплачений, і кошти, виручені за нього, проходять за документацією як оплата застави від клієнта.

Подібним чином можуть діяти й комісіонки. Наприклад, магазин може запропонувати клієнтові договір на комісію, і тоді громадянин буде самостійно оплачувати посередницькі послуги магазина. Простими словами, сам магазин залишається нібито непричетним до угоди.

За вищеописаним принципом уже давно діють Інтернет-майданчики, які надають простір для ведення продажів. Такі сайти не приймають участі в угодах між покупцем і продавцем, тому й ніяких податків платити не повинні.

Експерт уточнює особливості цивільного договору: даний документ означає, що компанія платить податок тільки з комісії, яку отримує від клієнта, а сама угода здійснюється між фізичними особами. Це означає, що називати заклад податковим агентом при таких обставинах не можна.

Експерт додає, що такі махінації приносять вигоду тільки магазинам, а не звичайним громадянам. Люди не повинні особисто платити державі податки, коли здають речі в комісійний магазин. Він сам перераховує податки, замість свого клієнта. В такому випадку громадянин просто повинен вказати у своїй податковій декларації про дохід від продажу речей (зробити це необхідно до закінчення податкового періоду).

Платити податок самостійно українцеві доведеться, якщо угода буде здійснюватися безпосередньо з фізичною особою (підприємцем). Тоді громадянин повинен вказати у своїй податковій декларації дохід та особисто заплатити податок у розмірі вісімнадцяти відсотків (крім цього, не можна забувати й про військовий збір — 1,5% від доходу).

Звісно, громадянин може ухилитися від своїх обов'язків і приховати дохід. В такому випадку на нього чекатиме штраф у розмірі десяти відсотків від суми несплаченого внеску. Затримувати виплату штрафу не можна, адже за кожен прострочений день порушникові закону нараховуватимуться пеня.

До чого призведе жадібність податківців?

Історія з податками на такий мізерний дохід може негативно вплинути на «життя» комісійних магазинів. Люди просто відмовляться продавати свої речі, і чимало підприємців залишаться без стабільного заробітку.

Відлякати людей від комісіонок можуть і податкові декларації, в яких з'являтимуться численні записи про доходи. Адже в такому випадку деяким українцям можуть відмовити в нарахуванні субсидії.

Семенчук підкреслює, що всі подібні оподаткування — це спроба інтеграції України в простір західних стандартів обліку прибутку й витрат. Але наша держава, а точніше, її правова система та рівень фінансового благополуччя ще не готові до таких змін. Історія закінчиться тим, що з'явиться безліч нестиковок в документації, а щодо громадян будуть застосовуватися адміністративні заходи. Підсумок — прибутку від таких дій держава так і не отримає.

Потрібні гроші? Не поспішайте продавати речі в комісіонку або ломбард. Отримати позику можна в режимі онлайн, не виходячи з дому тільки звернувшись в «КЛТ КРЕДИТ»!

За матеріалами Finance.UA

Отримати гроші